Facebook bude nadále cílit reklamu, jen si k tomu vyžádá váš souhlas. V případě, že odmítnete, nebudete mít možnost službu využívat. Největší sociální síť se připravuje na blížící se nařízení o ochraně soukromí GDPR.
Během tohoto týdne se evropským uživatelům Facebooku na webu i aplikaci zřejmě zobrazí obsáhlý text. A na jeho konci budou dvě možnosti – souhlasím a pokračovatnebo upravit nastavení. Tak či onak, možnost nesouhlasím nebude na výběr. Pokud hodláte síť nadále využívat, budete muset souhlasit s cílenou reklamou.
„Lidé si mohou vybrat, jestli na Facebooku budou nebo ne,“ pronesl zástupce ředitele pro bezpečnost Rob Sherman. Uvedl, že jeho firma funguje díky reklamě a zastavení jejího cílení proto neplánuje.
V nastavení si budete moct pouze omezit množství dat, které se k zacílení reklamy použijí. „Je to stejné jako u jakéhokoli offline marketingu,“ obhajuje rozhodnutí Sherman.
Vynucený souhlas je reakcí na blížící se Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Jde o schválené nařízení Evropské unie, které má za cíl chránit osobní data uživatelů poskytnutá třetím stranám. Dle něj budou muset být mimo jiné všechna data přenosná a společnosti budou nuceny smazat váš obsah, pokud o to požádáte.
Některé regulace jdou přímo proti Facebooku. Například pokud bude sociální síť shromažďovat data bez vašeho souhlasu, budou jí hrozit vysoké pokuty. Ale Facebook nyní svolení mít bude – tedy těch, kteří ho neopustí. A vedení firmy si to může dovolit, protože ví, že drtivá většina lidí ze sítě neodejde.
Comments