Facebook bojuje o důvěru. Končí spolupráci s firmami shromažďujícími data

Poslední kauza týkající se společnosti Facebook otřásla důvěrou uživatelů. Firma se ji snaží zažehnat tím, že oznámila rozvázání spolupráce s organizacemi, které shromažďují data z této sociální sítě.

Facebook se rozhodl ukončit systém s označením Partner Categories. Ten se zaměřoval na spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.

„Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na Facebooku,“ uvedla společnostFacebook. Odmítla se však vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Společnost Facebook se v posledních dnech stala středem pozornosti kvůli zprávám, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informaceo 50 milionech uživatelů Facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Skandál otřásl důvěrou mnoha uživatelů, z nichž někteří ruší Facebookové účty. Včetně lidí jako Elon Musk. Vedení společnosti tento týden upravilo přístup k nastavení zabezpečení, aby tato položka byla lépe dohledatelná a mohla se jednodušeji ovládat.

Zdroj:https://technet.idnes.cz/facebook-konec-spoluprace-firmy-data-shromazdovani-fhj-/kratke-zpravy.aspx?c=A180329_114237_tec-kratke-zpravy_vse#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=technet&utm_content=main

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *