Letecká společnost British Airways dostala od britského úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu 20 milionů liber (600 milionů Kč) za to, že neochránila osobní a finanční údaje o více než 400 000 zákaznících. Pokuta je zatím největší, jakou kdy britský úřad vyměřil, uvedla v pátek agentura Reuters. Kvůli koronaviru je to ale výrazně nižší částka, než jakou úřad původně navrhl.
Letoun British Airways Airbus A319 Foto: Regis Duvignau, Reuters
Úřad komisaře pro informace (ICO) oznámil, že podle zjištění jeho vyšetřovatelů měly aerolinky identifikovat slabé stránky svých bezpečnostních opatření a vyřešit je pomocí opatření, která byla v té době dostupná a která by zabránila útoku.
„Jejich nečinnost je nepřijatelná a ovlivnila stovky tisíc lidí, u kterých mohla vyvolat určité obavy a úzkost,” napsal úřad. Kybernetický útok se uskutečnil v roce 2018.
Před stanovením konečné pokuty úřad ICO zvážil vyjádření letecké společnosti a ekonomický dopad koronavirové krize na její podnikání. Konečná pokuta je tak výrazně nižší než 183,4 milionu, což úřad navrhl v loňském roce.
Letecká společnost v prohlášení uvedla, že na útok upozornila zákazníky okamžitě poté, co se o něm dozvěděla.
ICO však upozornil, že samy aerolinky útok, který se uskutečnil 22. června 2018, nezjistily a upozornila je na to o více než dva měsíce později, na začátku září, třetí strana. Není tak jasné, zda by samy útok zjistily, což je považováno za vážné selhání, protože počet ovlivněných lidí a případné finanční škody mohly být mnohem vyšší.
Komentáře